15 فایده خوردن سیب

15  فایده خوردن سیب

 

 

بسیاری از ما فراموش می کنیم که گاهی اوقات ساده ترین جواب ها بهترین راه ها هستند. برای سلامتی بهتر می توانید به آسانی از یک کاسه میوه که در آن چندین سیب وجود دارد به عنوان یک میان وعده استفاده کنید.

چه چیزی باعث می شود که سیب آنقدر با ارزش باشد؟

در سال 2004، دانشمندان وزارت کشاورزی ایالات متحده بیش از 100 غذا را مورد بررسی قرار دادند و غلظت آنتی اکسیدان آنها را در هر وعده ی غذایی اندازه گیری کردند. آنها سیب را در رتبه 12 تا 13 از نظر آنتی اکسیدان قرار داند. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که با بیماری ها مبارزه می کنند. دانشمندان بر این باورند که این ترکیبات از آسیب های اکسیداسیون که در طول فعالیت سلول ها به طور طبیعی اتفاق می افتد پیشگیری می کند. سیب پر از فیبر به نام پکتین است یک سیب متوسط حاوی 4 گرم فیبر می باشد.  پکتین به عنوان یک فیبر محلول و قابل تخمیر است که یک لیست بزرگ از فواید سلامتی طبقه بندی شده دارد.

 

1. دندان ها را سفیدتر و سالم تر می کند

 

یک سیب جایگزین مسواک نخواهد شد اما گاز زدن و جویدن یک سیب باعث تحریک ترشح بزاق در دهان می شود. سبب کاهش پوسیدگی دندان می شود زیرا سطح باکتری در دهان را کاهش می دهد.

 

2. اجتناب از آلزایمر

 

یک مطالعه جدید بر روی موش نشان داده است که نوشیدن آب سیب می تواند از بروز آلزایمر جلوگیری کند و با اثرات پیری بر مغز مبارزه کند. موش هایی که در مطالعه با سیب تغذیه می شدند سطوح بالاتری از انتقال دهنده عصبی استیل کولین داشتند و عملکرد بهتری در آزمایش های پیچ و خم نسبت به موش هایی که رژیم غذایی معمولی داشتند از خود نشان دادند.

 

سیب

 

3. محافظت در برابر بیماری پارکینسون

 

تحقیقات نشان داده است افرادی که میوه ها و دیگر غذاهای غنی از فیبر را زیاد مصرف می کنند از بدن خود در برابر بیماری پارکینسون محافظت می کنند پارکینسون بیماری است که سلول های عصبی تولید کننده دوپامین مغز در آنها از بین می رود. دانشمندان قدرت مقابله با رادیکال های آزاد توسط آنتی اکسیدان های موجود در سیب را موثر می دانند.

 

4. محدود کردن انواع سرطان ها

 

دانشمندان از سوی انجمن تحقیقات سرطان آمریکا توافق دارند که مصرف سیب چون سرشار از فلاونول است می تواند خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را تا 23  درصد کاهش دهد. محققان در دانشگاه کورنل چندین ترکیب را به نام triterpenoids شناسایی کرده اند این مواد در پوست سیب مانع از رشد سلول های سرطانی در کبد، روده بزرگ و پستان می شوند. پژوهش های قبلی نشان داده است که عصاره سیب تعداد و اندازه تومورهای پستان در موش ها را کاهش داده است. در همین حال، موسسه ملی سرطان در ایالات متحده بیان کرد که مصرف بالای فیبر خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

 

5. کاهش خطر ابتلا به دیابت

 

زنانی که حداقل یک سیب در روز می خورند احتمال ابتلا به  دیابت نوع 2 در آنها تا 28درصد کمتر از کسانی است که سیب نمی خورند.

 

6. کاهش کلسترول خون

 

فیبرهای محلول موجود در سیب به چربی های روده متصل می شوند که سطح کلسترول را در بدن شما پایین می آورند و سلامت شما را افزایش می دهند.

 

7. سلامت قلب را افزایش می دهد

 

ترکیب فنلی موجود در پوست سیب مانع از ورود کلسترول به سیستم شما می شود و از انباشته شدن آنها بر روی دیواره شریان ها جلوگیری می کند. هنگامی که پلاک های ایجاد شده در داخل شریان ها جریان خون را کاهش می دهد بیماری عروق کرونر قلبی در فرد ایجاد می شود.

 

8. جلوگیری از سنگ کیسه صفرا

 

زمانی که کلسترول زیادی در صفرا شما به صورت یک مایع باقی می ماند به مرور زمان جامد شده و سبب بروز سنگ کیسه صفرا می شود. سنگ صفرا به ویژه در افراد چاق شایع است. برای جلوگیری از سنگ کیسه صفرا، پزشکان یک رژیم غذایی غنی از فیبر را توصیه می کنند که سطوح وزن و کلسترول شما را کنترل می کند.

 

9. اسهال و یبوست را از بین می برد

 

فیبر موجود در سیب می تواند به برطرف کردن اسهال و یبوست کمک کند. فیبر می تواند آب اضافی موجود در هنگام اسهال را جذب کند و به هنگام یبوست برعکس آن عمل کند.

 

سیب

 

10. سندرم روده تحریک پذیر را خنثی می کند

 

سندرم روده تحریک پذیر با یبوست، اسهال و درد شکم و نفخ همراه است. برای کنترل این علائم پزشکان توصیه می کنند که از مصرف لبنیات و غذاهای چرب اجتناب کنیم در حالی که فیبر بیشتری در رژیم غذایی خود بگنجانیم.

 

11. جلوگیری از بواسیر

 

هموروئید یا بواسیر یک ورید متورم اصلی در کانال مقعد است که تهدید کننده زندگی نمی باشد اما این وریدها می توانند بسیار دردناک باشند. آنها توسط فشار بیش از حد در مناطق لگن و رکتوم ایجاد می شوند. فیبر با کنترل یبوست می تواند از فشار بیش از حد در هنگام دفع مدفوع جلوگیری کند و در نتیجه بروز بواسیر را کاهش می دهد.

 

12.  وزن را کنترل می کند

 

بسیاری از بیماری ها با اضافه وزن در ارتباط هستند از جمله بیماری های قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا، دیابت نوع 2. برای مدیریت وزن و بهبود سلامت کلی ، پزشکان رژیم های غذایی غنی از فیبر را توصیه می کنند. غذاهای سرشار از فیبر به شما احساس سیری می دهد بدون اینکه کالری زیادی مصرف کنید.

 

13. کبد شما را سم زدایی می کند

 

ما به طور مداوم سموم مختلفی را وارد بدنمان می کنیم این مواد یا از طریق نوشیدنی ها و یا از طریق مواد غذایی وارد بدن می شوند و کبد شما مسئول پاکسازی این سموم است. خوشبختانه، یکی از بهترین و ساده ترین چیزهایی که شما می توانید مصرف کنید تا کبدتان را سم زدایی کند خوردن میوه ها است از جمله سیب.

 

14. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

 

سیب قرمز شامل یک آنتی اکسیدان به نام کورستین است. مطالعات اخیر نشان داده اند که کورستین می تواند سیستم ایمنی بدن شما را افزایش دهد و آن را تقویت کند ، به ویژه هنگامی که استرس دارید.

 

15. از آب مروارید جلوگیری می کند

 

مطالعات اخیر نشان داده است افرادی که یک رژیم غذایی غنی از میوه ها که حاوی آنتی اکسیدان ها هستند دارند مانند سیب  10 تا 15  درصد کمتر به آب مروارید مبتلا می شوند.

 

 

 

ترجمه شده توسط گروه ورته

منبع : http://www.besthealthmag.ca/best-eats/nutrition/15-health-benefits-of-eating-apples/

هرگونه کپی برداری باذکر نام گروه ورته و لینک دهی مستقیم مجاز است.