فواید مصرف نخود

فواید مصرف نخود

 

 

کاهش کلسترول

 

فقط 2  فنجان نخود کل نیاز شما به فیبر در روز را تامین می کند. نخود حاوی هر دو  فیبر محلول و نامحلول می باشد که فیبر نامحلول به کاهش کلسترول LDL کمک می کند. یک مطالعه نشان داده است که نخود در مقایسه با دیگر مواد غذایی که فیبر بالایی دارند سطح کلسترول را بیشتر از بقیه این مواد کاهش می دهد.

 

کاهش وزن

 

هر کسی که رژیم غذایی دارد درک می کند که احساس گرسنگی حتی می تواند اراده قوی را هم به تسخیر خود درآورد. 1 فنجان نخود شامل269  کالری است اما نیمی از فیبر و 30 درصد از پروتئین مورد نیاز شما در روز را تامین می کند. بنابراین یک فنجان نخود برای ناهار بخورید که تا شام احساس سیری کنید.

 

حفاظت از پوست

 

برای کسانی که از نخود در آب و هوای گرم و آفتابی استفاده می کنند یک خیر خوب وجود دارد. دلیلش این است که به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند چرا که سطوح بالایی از منگنز در آن وجود دارد. فقط یک فنجان نخود پخته شده 85  درصد از مقدار مواد معدنی مورد نیاز روزانه در افراد را تامین می کند که به عنوان یک آنتی اکسیدان در سلول های پوستی عمل می کند. همچنین از پوست در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند که در نتیجه جوش و تاول و خارش پوست را کاهش می دهد.

 

تقویت کننده سیستم ایمنی

 

هنگامی که احساس سرما خوردگی می کنید بهتر است از ویتامین C مصرف کنید. محققان زیادی در مورد اثر بخشی آن در سرماخوردگی شک و تردید دارند. اما همگی "روی" را تصدیق می کنند و بر روی اثر آن تردیدی ندارند. "روی" از رشد عواملی که سبب بروز سرما خوردگی می شود جلوگیری می کند. نخود 23  درصد از "روی" و 64  درصد از "مس" مورد نیاز شما در روز را تامین می کند.

 

بهداشت گوارش

 

فیبر به عملکرد دستگاه گوارش شما کمک می کند. به همین دلیل است که پزشکان پیشنهاد می دهند که بهتر است40  درصد از رژیم غذایی خود را از غذاهای غنی از فیبر استفاده کنید که قطعا شامل نخود نیز می شود.

 

نخود

 

تنظیم قند خون

 

متاسفانه روزانه مردم بیشتری به دیابت نوع 2  مبتلا می شوند. اگر شما یکی از میلیون ها نفر در سراسر جهان هستید که به تنظیم قند خون خود نیاز دارید بهتر است حبوباتی مانند نخود را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

پزشکان حبوبات نشاسته ای و سبزیجات را به دلیل فیتو کمیکال ها و فیبری که دارند توصیه می کنند. نخود دیر هضم است و سطح قند خون را بالا نمی برد.

 

افزایش انرژی

 

1 فنجان نخود 64 درصد از مس و 26 درصد از آهن مورد نیاز شما در روز را تامین می کند. این دو ماده معدنی با هم به عنوان یک تیم فوق العاده برای افزایش انرژی شما کار می کنند. آهن برای ترکیب شدن با سلول های قرمز خون و از بین بردن کم خونی به مس نیاز دارد.

 

ساخت عضله

 

شما می توانید به اندازه کافی پروتئین از یک رژیم غذایی گیاهی دریافت کنید. تمامی پروتئین ها از20  نوع اسید آمینه مختلف تشکیل می شوند و درست است که تمام  آنها در گیاهان یافت نمی شوند. این اسید آمینه ها برای انقباض عضلات لازم هستند.

1  فنجان نخود شامل 1/3  پروتئین توصیه شده در روز برای شما می باشد. بنابراین از  پروتئین های موجود در آجیل، سبزیجات، ماهی، و یا منابع حیوانی برای تکمیل پروتئین خود استفاده کنید تا قوی تر شوید.

 

سلامتی سیستم عصبی

 

پروتئین موجود در نخود به سلامت سیستم عصبی نیز کمک می کند. این پروتئین ها انتقال دهنده های عصبی در مغز را تحت تاثیر قرار می دهند و به عملکرد صحیح آنها کمک می کنند.

 

اثرات آنتی اکسیدانی مهم

 

نخود منبع مهمی از سلنیوم یک ماده معدنی است که از عملکرد آنزیم های کبدی پشتیبانی می کند و ترکیبات سمی بدن را که سرطان زا هستند از بین می برد. نخود یک منبع غنی از فولات است که از شکل گیری سلول های سرطانی در بدن جلوگیری می کند.

 

 

 

ترجمه شده توسط گروه ورته

منبع : http://www.healthfitnessrevolution.com/top-10-health-benefits-chickpeas-garbanzo-beans/

هرگونه کپی برداری باذکر نام گروه ورته و لینک دهی مستقیم مجاز است.