9 فایده سلامتی از آلو بخارا

9  فایده سلامتی آلو بخارا

 

 

1. به هضم غذا کمک می کند

 

آلو سرشار از فیبراست که از بروز بیماری هموروئید که در اثر یبوست ایجاد می شود جلوگیری می کند. یبوست مزمن یک مشکل شایع در افراد مسن تر است که معمولا ناشی از عوارض جانبی داروهایی است که مصرف می کنند. همچنین این مشکل می تواند برای شیرخواران دردناک باشد. آب آلو به دلیل محتوای سوربیتول بالایی که دارد به عنوان یک ملین عمل می کند.

 شش عدد آلو دارای 4 گرم فیبر غذایی است و یک و نیم فنجان آلو حاوی 6.2  گرم فیبر می باشد. زنان به طور معمول باید 25  گرم فیبر در روز مصرف کنند، در حالی که مردان باید حداقل 30  گرم فیبر دریافت نمایند.

 

2. مناسب برای دستگاه ادراری

 

مثانه بیش فعال ممکن است در فرد احساس ناراحتی ایجاد کند اما با اضافه کردن فیبر به رژیم غذایی تان می توانید این مشکل را برطرف کنید. گاهی اوقات یبوست ناشی از کمبود فیبر می تواند اثر منفی بر روی عملکرد مثانه بگذارد و سبب افزایش میزان ادرار در فرد شود. " کلینیک کلیولند " مصرف 2 قاشق غذا خوری مخلوط زیر را هر روز صبح برای کمک به تنظیم روده شما توصیه می کند :

  • 3/4  فنجان آب آلو
  •    1 فنجان سیب
  •     1 فنجان سبوس گندم فرآوری نشده

 

3. کمک به عملکرد طبیعی بدن

 

آلو منبع خوبی از پتاسیم است الکترولیتی است که نقش مهمی در فعالیت های حیاتی بدن ایفا می کند. این ماده معدنی به هضم غذا، ریتم قلب، تکانه های عصبی و انقباض عضلات و همچنین فشار خون کمک می کند. از آنجا که بدن به طور طبیعی پتاسیم تولید نمی کند مصرف خود آلو یا آب ان می تواند کمبود پتاسیم در بدنتان را جبران کند. فقط بیش از حد از آن استفاده نکنید.

نصف فنجان آلو شامل 637  میلی گرم پتاسیم است. تقریبا حدود 14 درصد از نیاز روزانه شما به پتاسیم را تامین می کند. اکثر بزرگسالان باید حدود 4700  میلی گرم پتاسیم در روز مصرف کنند.

 

آلو

 

4. یک منبع خوبی از آهن است

 

کم خونی زمانی رخ می دهد که بدن به اندازه کافی سلول های سالم قرمز خون نداشته باشد که آهن این مشکل را برطرف می کند. تنگی نفس، تحریک پذیری و خستگی همه نشانه هایی از کم خونی خفیف هستند.  آب آلو یک منبع بزرگ از آهن است و می تواند از بروز کم خونی جلوگیری کند و یا آن را درمان کند.

نصف فنجان آلو شامل 0.81  میلی گرم آهن است در حالی که نصف فنجان آب آلو شامل 3 میلی گرم آهن است. یک فرد بالغ به طور متوسط نیاز به 10 میلی گرم آهن در روز دارد، در حالی که زنان در دوران قاعدگی به 15 میلی گرم ، و زنان باردار به 30  میلی گرم در روز نیاز دارند.

 

5. استخوان و عضله سازی

 

با توجه به مطالعات قدیمی، آلو خشک منبع مهمی از بور معدنی است. بور می تواند به ساخت استخوان های قوی و عضلات کمک کند همچنین ممکن است به حدت ذهنی و هماهنگی عضلات نیز کمک کند.

آلو ممکن است با کاهش تراکم استخوانی مبارزه کند که یک عارضه جانبی شایع ناشی از تشعشعات است. مطالعات حیوانی سال 2016  نشان می دهد که آلو خشک و پودر آلو خشک شده می تواند اثرات منفی ناشی از تشعشعات بر مغز استخوان ها را کاهش دهد، از کاهش تراکم استخوان جلوگیری می کند و سلامت استخوان را ارتقاء می دهد.

آلو خواص درمانی برای پوکی استخوان دارد. اخیرا مطالعات دیگری نشان داده است که آلو خشک می تواند مانع از دست دادن توده های استخوانی در زنان یائسه که مستعد ابتلا به پوکی استخوان هستند شود. فقط 50  گرم (یا پنج تا شش عدد آلو) در روز لازم است که از این مزایا بهره مند شویم.

لطفا به یاد داشته باشید که از دکتر خود بپرسید که آیا آلو یا آب آلو برای شما مناسب است یا خیر. غذاها و نوشیدنی هایی که فیبر بالایی دارند می توانند اثر سوء بر روی افرادی که مبتلا به بیماری های خاصی مانند کولیت اولسراتیو هستند بگذارند.

 

6. تجمع پلاک ها را کاهش می دهد

 

تجمع پلاک ها در شریان ها باعث تصلب شرایین یا تنگی شریان ها می شود که در نتیجه باعث کمبود اکسیژن رسانی و خون رسانی به بافت های بدن می شود. که اگر این موضوع درمان نشود می تواند منجر به نارسایی قلبی، سکته مغزی و حمله قلبی شود. تحقیقات نشان می دهد که آلو خشک روند پیشرفت آترواسکلروز را کاهش می دهد. دانشمندان نشان داده اند که خوردن آلو و نوشیدن آب آلو به طور قابل توجهی می تواند فشار خون را کاهش دهد.

آلو همچنین می تواند برای سلامت کلی قلب مفید باشد. مطالعه های سال 2010 نشان می دهد که فشار خون در گروه هایی که آلو را  روزانه مصرف می کنند پایین تر است. این یافته ها نشان می دهد که آلو می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد و سلامت قلب و عروق را افزایش دهد.

 

7. تنظیم مصرف غذا

 

آلو خشک می تواند با ایجاد احساس سیری در شما برای مدت طولانی وزنتان را مدیریت کند.

 

8. محافظت در برابر آمفیزم

 

بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) از جمله آمفیزم، یک بیماری مزمن ریوی است که منجر به اشکال در تنفس کشیدن می شود. علل متعددی برای بروز این بیماری وجود دارد اما سیگار کشیدن شایع ترین و مستقیم ترین علت آن است.

در سال 2005 دریافتند که یک ارتباط مثبت بین سلامت ریه و رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان وجود دارد. اخیرا یک مطالعه اظهار می دارد که پلی فنل های گیاهی از جمله آنتی اکسیدان ها ممکن است خطر ابتلا به COPD  را کاهش دهند. آلو حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها است که می تواند آسیب های ناشی از سیگار کشیدن را تا حدودی خنثی کند. آلو ممکن است احتمال خطر ابتلا آمفیزم، COPD، و سرطان ریه را تا حدودی کاهش دهد هر چند هیچ مطالعه ای به طور خاص رابطه بین آلو و سلامت ریه را بررسی نکرده است.

 

آلو

 

9. خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد

 

سرطان روده بزرگ معمولا به سختی تشخیص داده می شود. رژیم غذایی مناسب می تواند از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری کند و تحقیقات نشان داده اند که افزودن آلو خشک به رژیم غذایی ممکن است خطر ابتلا به این سرطان را کاهش دهد.

اخیرا یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه تگزاس A & M و دانشگاه کارولینای شمالی نشان داده است  که خوردن آلو خشک می تواند تاثیرات مثبتی بر تعداد باکتری های مفید سراسر روده داشته باشد و انها را افزایش دهد. و به نوبه خود می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

 

آلو بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید

 

آلو خواص درمانی بسیاری دارد و می تواند به هضم غذا کمک کند در حالی که مواد مغذی بسیاری دارد. برخی از افراد تلاش می کنند که آلو را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

در اینجا چند روش برای خوردن آلوی بیشتر به شما توصیه می شود:

  • آنها را به تنهایی به عنوان یک میان وعده مصرف کنید.
  • آلو را به بلغور جو دوسر صبحانه خود اضافه کنید.
  • آنها را با آجیل، دیگر میوه های خشک مانند زردآلو مخلوط کنید
  • آنها را به محصولات پختنی خود اضافه کنید
  • آنها را به اسموتی ها و یا نوشیدنی های خود اضافه کنید
  • از آلو برای درست کردن مربا استفاده کنید
  • آنها را به خورش های خود اضافه کنید

 

 

 

ترجمه شده توسط گروه ورته

منبع : http://www.healthline.com/health/food-nutrition/top-benefits-of-prunes-prune-juice#-iron5

هر گونه کپی برداری با ذکر نام گروه ورته و لینک دهی مستقیم مجاز است.