9 مزیت بهداشتی و درمانی انبه

9 مزیت بهداشتی و درمانی انبه

 

 

یکی از میوه های شاخص و برجسته در سراسر جهان است. انبه رسیده یک پوست سرخ رنگ با گوشت طلایی شیرین دارد. از این میوه به طور گسترده در جهان مصرف می شود. در اینجا فهرستی از فواید سلامتی انبه وجود دارد:

 

1. تقویت مغز :

 

 سرشار از ویتامین  B6است، انبه یک منبع غذایی باور نکردنی برای مغز است. B6  برای حفظ عملکرد صحیح مغز، خلق و خوی و چرخه خواب حیاتی است.

 

2. کاهش خطر سرطان:  

 

مواد مغذی و آنتی اکسیدان های موجود در انبه مانند یک سلاح در برابر سرطان عمل می کند ، به خصوص سرطان های سینه و روده بزرگ. انبه حاوی آنتی اکسیدان های مختلف مانند بتا کاروتن است که از بدن در برابر سرطان های روده بزرگ، سینه ، خون و پروستات محافظت می کند.

 

3. بهبود سلامت استخوان ها :

 

انبه با ارائه سطوح بالای ویتامین C و افزایش جذب کلسیم سبب رشد بسیار قوی تر استخوان ها می شود. ویتامین C همچنین سبب افزایش تولید استئوبلاست ها که سلول های استخوان ساز هستند می شود و همچنین تولید کلاژن را افزایش می دهد.

 

4. کاهش خطر ابتلا به چاقی و دیابت:

 

خوردن این میوه می تواند قند خون، چربی، و سطح انسولین را با کاهش سطح قند خون در بیماران دیابتی و افراد چاق تنظیم کند.

 

انبه

 

5. کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی:

 

الیاف بالا و پتاسیم و سطح سدیم پایین به افزایش سلامت قلب کمک می کند و میزان مرگ و میر را به طور کلی کاهش می دهد.

 

6. سلامت چشم ، پوست و مو:

 

یک فنجان انبه خرد شده 25  درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین  Aشما را فراهم می کند که سلامت بینایی شما را حفظ می کند ، از شب کوری جلوگیری می کند، و چشم های خشک را مرطوب نگه می دارد. این ویتامین برای رشد بافت های سالم در سراسر بدن لازم است ، و به خصوص به رطوبت مو و پوست و درخشندگی آن کمک می کند.

 

7. بهبود سیستم ایمنی بدن:  

 

این میوه نه تنها خوشمزه است بلکه از بدن در برابر بیماری ها حفاظت می کند. با توجه به مقدار زیادی از کاروتنوئیدها، ویتامین های A و  C خوردن انبه می تواند سیستم ایمنی بدن را به خوبی افزایش دهد.

 

8. باعث کاهش سطح کلسترول می شود:

 

  انبه به دلیل فیبر، ویتامین C، و پکتین بالایی که دارد سبب کاهش "کلسترول بد"  یا LDL خون می شود.

 

9. به قلیایی کردن بدن کمک می کند:  

 

انبه دارای سطوح بالایی از پتاسیم است که یک الکترولیت لازم برای قلیایی کردن بدن ، انقباض و رشد عضلات است.

 

 

 

ترجمه شده توسط گروه ورته

منبع : http://www.healthfitnessrevolution.com/top-10-health-benefits-of-mangoes/

هرگونه کپی برداری باذکر نام گروه ورته و لینک دهی مستقیم مجاز است.