8 فایده اثبات شده از آووکادو

8 فایده اثبات شده از آووکادو

 

آووکادو یک میوه منحصر به فرد است. عمدتا میوه ها شامل کربوهیدرات ها هستند، در حالی که آووکادو سرشار از چربی های سالم است. مطالعات متعددی نشان می دهد که آووکادو دارای اثرات موثری بر روی سلامتی است. در اینجا 8 مزیت سلامتی آووکادو، که توسط تحقیقات علمی پشتیبانی می شود بیان شده است.

 

1. آووکادو فوق العاده مغذی است

 

این میوه به دلیل مواد مغذی بالایی که دارد بسیار  باارزش است و در اکثر غذاها به دلیل عطر و طعم خوبی که دارد یافت می شود. این روزها، آووکادو  به یک ماده غذایی فوق العاده محبوب در میان افرادی که برای سلامتی ارزش قائل هستند تبدیل شده است. این است که اغلب به عنوان یک غذای فوق العاده از ان یاد می شود که با توجه به خواص بهداشتی آن تعجب آور نیست.

انواع بسیاری از آوکادو در شکل (گلابی شکل و گرد) و رنگ (سبز و سیاه) مختلف وجود دارد. آنها همچنین دارای وزن های مختلفی هستند از 8 اونس (220 گرم) تا 3 پوند (1.4 کیلوگرم) وزن دارند. محبوب ترین نوع ان هاس آووکادو نام دارد.

اغلب به نام "گلابی تمساحی" نیز شناخته می شود چرا که توصیف خوبی از اوکادو است مانند یک گلابی است و پوست ان مانند تمساح سبز است.

گوشت زرد متمایل به سبز داخل میوه خوردنی است، اما پوست و دانه ان دور انداخته می شود. آوکادو بسیار مغذی است و شامل طیف گسترده ای از مواد مغذی می باشد، از جمله حاوی 20 نوع ویتامین و مواد معدنی مختلف است.

در اینجا به برخی از فراوان ترین مواد مغذی موجود در 3.5 اونس (100 گرم) آووکادو می پردازیم:

 

  • ویتامین K: 26 درصد از RDA.
  • فولات :  20 درصد از RDA.
  •  ویتامین C: 17 درصد از RDA.
  •  پتاسیم: 14٪ از RDA.
  •  ویتامین B5: 14 درصد از RDA.
  •  ویتامین B6: 13 درصد از RDA.
  •  ویتامین E: 10 درصد از RDA.
  •  حاوی مقدار کمی از منیزیم، منگنز، مس، آهن، روی، فسفر، ویتامین A، B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین) و B3 (نیاسین)

 

این مواد به همراه  160 کالری، 2 گرم پروتئین و 15 گرم چربی های سالم هستند. اگر چه شامل 9 گرم کربوهیدرات است اما 7 گرم ان فیبر است در نتیجه تنها 2 گرم ان کربوهیدرات "خالص" است پس یک میوه  کم کربوهیدرات است. آوکادو حاوی کلسترول و سدیم نمی باشد و چربی های اشباع شده کمی دارد.

 

2.  آووکادو پتاسیم بیشتری نسبت موز دارد

 

پتاسیم یک ماده مغذی است که اکثر مردم به اندازه کافی از ان استفاده نمی کنند . آوکادو در واقع در مقایسه با موز  پتاسیم بسیار بالاتری دارد در هر 100 گرم (3.5 اونس) اووکادو 14 درصد پتاسیم و در هر 100 گرم موز 10 درصد پتاسیم وجود دارد.

مطالعات متعدد نشان داده است که مصرف بالا پتاسیم فشار خون، خطر ابتلا به حملات قلبی، سکته و نارسایی های کلیه را کاهش می دهد.

 

آووکادو

 

 

3. آووکادو حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده است که برای قلب مفید هستند

 

آووکادو یک ماده غذایی پرچرب است. در واقع 77 درصد کالری موجود در آن را چربی ها تشکیل می دهند اما اکثریت چربی در آووکادو اسید اولئیک است.

اسیدولئیک یک اسید چرب اشباع نشده است که به مقدار زیادی در روغن زیتون نیز یافت می شود و فواید بسیار زیادی دارد. اسید اولئیک سبب کاهش التهاب می شود و بر روی ژن های سرطانی اثر می گذارد.

چربی آووکادو نسبت به حرارت مقاوم هستند، و روغن آووکادو یک انتخاب سالم  برای پخت و پز می باشد.

 

4. آوکادو حاوی فیبر بالایی است

 

فیبر ماده مغذی دیگری است که به مقدار نسبتا زیادی در آووکادو وجود دارد. فیبر ماده ای مناسب برای بهبودی هضم غذا است که می تواند به کاهش وزن کمک کند، همچنین اووکادو قند خون ناشتا را کاهش می دهد و شدت خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش می دهد.

تفاوتی بین فیبر محلول و نامحلول وجود دارد. فیبر محلول باکتریهای مفیدی که در روده وجود دارند را  تغذیه می کندکه برای عملکرد بهینه بدن ما بسیار مهم هستند . 100  گرم (3.5 اونس) اووکادو حاوی 7 گرم فیبر است.

حدود 25 درصد از فیبر  آووکادو محلول است، و 75٪ ان نامحلول است.

 

5. خوردن آووکادو می تواند کلسترول و تری گلیسرید خون را کاهش دهد

 

بیماری های قلبی شایع ترین علت مرگ و میر در جهان هستند. مشخص شده است که چندین شاخص در خون با افزایش خطر بیماری های قلبی در ارتباط است  از جمله کلسترول، تری گلیسیرید، شاخصهای التهابی و فشار خون.

اثرات آووکادو  بر روی برخی از این عوامل خطرزا در طی 8 آزمایش انسانی مورد بررسی قرار گرفته است.

این مطالعات به دو گروه تقسیم می شد. یکی از گروه ها آووکادو خورده بودند و گروه دیگر از این ماده مصرف نکرده بودند. سپس محققان شاخص های خونی آنها را بررسی می کردند.

این مطالعات نشان داد که آووکادو می تواند:

  • سطح کلسترول کلی خون را به طور قابل توجهی کاهش دهد.
  •  تری گلیسیرید خون را تا 20 درصد کاهش دهد
  • کسترول بد خون یا LDL را تا 22 درصد کاهش دهد
  •  کلسترول خوب بدن یا HDL را تا 11 درصد افزایش دهد

 

6. آووکادو حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که می تواند از چشم ها محافظت کند

 

نه تنها آووکادو جذب آنتی اکسیدان از سایر مواد غذایی را بیشتر می کند بلکه  آنها خود نیز حاوی آنتی اکسیدان های بالایی هستند. آووکادو حاوی مواد مغذی به نام لوتئین و زیگزانتین است، که فوق العاده برای سلامت چشم ها مهم هستند. مطالعات نشان می دهد که این مواد مغذی خطر آب مروارید را که در افراد مسن شایع است کاهش می دهد. بنابراین، خوردن آووکادو در دراز مدت منافع زیادی برای سلامت چشم دارد.

 

آووکادو

 

7. آووکادو ممکن است از سرطان جلوگیری کند

 

شواهد اندکی نشان می دهد که آووکادو ممکن است از بروز سرطان جلوگیری کند. یک مطالعه نشان داده است که آووکادو عوارض جانبی ناشی از شیمی درمانی بر روی لنفوسیت های بدن را کاهش می دهد.

همچنین نشان داده شده است که عصاره آووکادو مانع از رشد سلول های سرطانی پروستات می شود. با این حال، به خاطر داشته باشید که این مطالعات بر روی سلول های ایزوله انجام گرفته است و هیچ چیز را در مورد آنچه که در زندگی واقعی یک انسان زنده اتفاق می افتد را ثابت نمی کند.

 

8. عصاره آووکادو ممکن است به برطرف کردن التهاب مفاصل کمک کند

 

آرتروز یک مشکل شایع در کشورهای غربی است. انواع مختلفی از آرتروز وجود دارد، و این بیماری مزمن اغلب در طول زندگی فرد با او همراه است.

مطالعات متعددی نشان داده است که روغن آووکادو و سویا می تواند علائم ارتروز را کاهش دهد. هرچند که این خاصیت در خود آووکادو وجود دارد و نیازی نیست که از عصاره آن استفاده شود.

 

 

 

 

ترجمه شده توسط گروه ورته

منبع : https://authoritynutrition.com/12-proven-benefits-of-avocado/

هر گونه کپی برداری با ذکر نام گروه ورته و لینک دهی مستقیم مجاز است.