6 فایده از لوبیا سیاه

6 فایده از لوبیا

 

 

1. به کاهش وزن و ثابت نگه داشتن آن کمک می کند

 

خوردن یک وعده حبوبات در روز به کاهش وزن شما کمک می کند. آزمایشات بالینی بر روی 940 شرکت کننده در طی شش هفته در بیمارستان سنت مایکل تورنتو نشان داده است که کسانی که4 /3 فنجان لوبیا به طور روزانه مصرف می کرده اند در مقایسه با کسانی که کمتر از این مقدار مصرف کرده اند کاهش وزن قابل توجهی داشته اند. لوبیا پروتئین فیبری بالایی دارد که به شما کمک می کند تا احساس سیری کنید و انرژی شما را حفظ می کند.

 

2. شاخص قند خون را در  بیماران دیابتی متعادل می کند

 

مطالعات نشان داده است که مصرف لوبیا و غلات سبوس دار به مدت 16 هفته در رژیم غذایی افراد گلوکز ناشتا و انسولین را در آنها کاهش داده است. مصرف غلات  و پودر حبوبات تقاضای انسولین در افرادی که مشکل عروق کرونری دارند را کاهش می دهد. در یک نظرسنجی68 درصد از متخصصین تغذیه کانادا خوردن لوبیا را به افراد مبتلا به دیابت توصیه کرده اند.

 

3. مزایایی برای دستگاه گوارش دارد

 

لوبیا سیاه پخته شده در رژیم های غذایی سبب بهبودی سلامت روده بزرگ و کاهش التهاب می شود. لوبیا ها برای از بین بردن باکتری های و سموم موجود در دستگاه گوارش نیز مفید هستند، در نتیجه سلامت کلی را به ارمغان می آورند.

 

لوبیا سیاه

 

4. بهبود سلامتی قلب

 

لوبیای سیاه از سلامت قلب با کاهش التهاب محافظت می کند. آنها حاوی سطوح بالایی از مواد مغذی گیاهی هستند که مطالعات نشان داده برای کاهش کلسترول خون موثر می باشند. لوبیای سیاه سرشار از فیبرهای محلول در آب هستند که سطوح کلسترول ناسالم در بدن را متعادل می کنند. یک رژیم غذایی سرشار از فیبر لوبیا کمک می کند تا از بدن شما در برابر بیماری های قلبی محافظت کند.

لوبیا ی سیاه منبع خوبی از فولات و منیزیم است که برای سلامتی قلب بسیار مهم است. آنها همچنین دارای فیبر محلول و نامحلول هستند که می تواند سطح کلسترول "بد" خون را کاهش دهد که با این کار به سلامت قلب کمک می کند. پیشنهاد شده که مصرف یک وعده در روز (حدود 2/1 فنجان لوبیا پخته شده) از هر نوع آن می تواند به کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی و تعادل کلسترول "بد" یا LDL در بدن کمک کند.

 

5. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر سرطان محافظت می کنند

 

فلاونوئیدها و مواد شیمیایی-گیاهی موجود در لوبیا سیاه به عنوان آنتی اکسیدان و ضد التهاب عمل کرده است که از بدن در برابر اشکال مختلف سرطان ها به خصوص سرطان کولون محافظت می کند. یک مطالعه نشان داده است که خوردن لوبیا سیاه سبب کاهش سرطان روده بزرگ می شود. مطالعات نشان داده اند که ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در لوبیا سیاه می تواند از تخریب DNA و جهش های ژنی جلوگیری کند که منجر به کاهش خطر افزایش سلول های سرطانی می شود.

 

6. منبع خوبی از پروتئین است

 

لوبیای سیاه منبع خوبی از پروتئین های گیاهی است؛ آنها برای افرادی که از خوردن محصولات حیوانی پرهیز می کنند عالی هستند. پروتئین تقریبا برای تمامی عملکردهای بدن مورد نیاز است. لوبیا ها یک منبع خوب پروتئینی برای گیاه خواران هستند.

 

تاریخچه لوبیای سیاه


لوبیای سیاه بومی آمریکا است و یکی از انواع لوبیا ها در بین 500 گونه ی موجود است.

لوبیا به عنوان یک غذای اصلی در رژیم غذایی مردم آمریکا جنوبی و مرکزی بوده است و قدمتی 7000 ساله دارد. مردم کلمبیایی از لوبیا به عنوان یک منبع اصلی پروتئین به جای پروتئین حیوانی استفاده می کرده اند در آن زمان کمتر به گوشت حیوانات توجه می شد.

در زمان آزتک بیشتر مکزیکی ها از لوبیا به عنوان وعده غذایی اصلی در اوایل بعد از ظهر، زمانی که به علت گرمای شدید کار دیگری نمی توانستند انجام دهند استفاده می کردند. وعده غذایی آنها شامل یک ظرف لوبیا و سس های ساخته شده از گوجه فرنگی یا فلفل بود.
در قرن 15 کاشفان اسپانیایی لوبیا سیاه را به اروپا آوردند، و آنها را به آفریقا و آسیا معرفی کردند. از سال 1880  تولید حبوبات در آمریکا به طور قابل توجهی گسترش یافت.

 

 

 

ترجمه شده توسط گروه ورته

منبع : http://www.care2.com/greenliving/eat-black-beans-and-your-body-will-thank-you.html

هرگونه کپی برداری باذکر نام گروه ورته و لینک دهی مستقیم مجاز است.