10 فایده سلامتی کلم پیچ

10 فایده سلامتی کلم پیچ

 

 

بین تمام همه سبزی های مفید، کلم پیچ پادشاه است. کلم پیچ قطعا یکی از سالم ترین و مغذی ترین غذاهای گیاهی است که وجود دارد. کلم پیچ حاوی تمام انواع ترکیبات مفیدی است که برخی از آنها دارای خواص دارویی قوی نیز هستند. در اینجا 10 فایده سلامتی کلم پیچ که علم آنها را اثبات کرده است وجود دارد

 

1. کلم پیچ در میان مواد غذایی غنی از مواد مغذی موجود در این سیاره دسته بندی می شود

 

قبل از اینکه به مزیت های آن بپردازیم، اجازه دهید که راجع به خود کلم پیچ توضیح دهیم... کلم پیچ یک سبزی محبوب از خانواده کلم ها است. این کلم پیچ ها به خانواده کلم ها از جمله کلم، کلم بروکلی، گل کلم، و کلم بروکسل مربوط می شود. کلم پیچ انواع بسیار مختلفی دارد. برگ آنها می تواند سبز یا بنفش رنگ باشد و شکل آنها می تواند صاف یا موج دار باشد. رایج ترین نوع کلم پیچ ،کلم پیچ مجعد یا موج دار و کلم پیچ اسکاتلندی است، که دارای برگ های سبز و مجعد و موج دار و سخت هستند و یک ساقه فیبری دارند.

یک فنجان کلم پیچ خام (حدود 67 گرم یا 2.4 اونس) شامل موارد زیر است:

  • ویتامین A: 206 درصد از RDA (از بتا کاروتن).
  • ویتامین K: 684 درصد از RDA
  •  ویتامین C: 134 درصد از RDA.
  •  ویتامین B6: 9 درصد از RDA.
  • منگنز : 26 درصد از RDA.
  •  کلسیم: 9 درصد از RDA.
  • مس: 10٪ از RDA.
  • پتاسیم: 9 درصد از RDA.
  •  منیزیم: 6٪ از RDA.
  •  شامل 3٪ یا بیشتر ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین)، آهن و فسفر از RDA است.

این عناصر در مجموع از 33 کالری، 6 گرم کربوهیدرات (که 2 گرم آن فیبر است) و 3 گرم پروتئین حاصل می شوند. کلم پیچ حاوی چربی بسیار کمی است، اما بخش بزرگی از همین چربی کم را اسید چرب امگا 3 به نام اسید آلفا لینولنیک تشکیل می دهد. با توجه به میزان کالری فوق العاده کمی که دارد اما در میان غذاهای سرشار از  مواد مغذی قرار گرفته است. خوردن کلم پیچ زیاد یک راه عالی برای افزایش کل محتوای مواد مغذی موجود در رژیم غذایی است.

 

2.  کلم پیچ حاوی آنتی اکسیدان های قوی از جمله کورستین و کامفرول است

 

کلم پیچ، مانند سایر سبزیجات برگ دار، آنتی اکسیدان بسیار بالایی دارد. کلم پیچ شامل بتا کاروتن، ویتامین C، و همچنین حاوی  فلاونوئیدها و پلی فنل های مختلفی است. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که به مقابله با آسیب های اکسیداتیو که توسط رادیکال های آزاد در بدن ایجاد شده است می پردازند. اعتقاد بر این است که آسیب های اکسیداتیو منجر به بیماری ها زیادی از جمله سرطان می شود. فواید مهم دیگری هم به غیر از آنتی اکسیدان ها دارند. کلم پیچ شامل فلاونوئیدهای کوئرستین و کامفرول است، که به مقدار نسبتا زیادی در کلم پیچ یافت می شود. این مواد به شدت مورد آزمایش قرار گرفته اند و بر روی حیوانات نیز مطالعه شده است. این مواد بر روی قلب اثر ویژه ای دارد، فشار خون را کاهش می دهد ، ضد التهاب، ضد ویروس، ضد افسردگی و ضد سرطان است و اثرات بالقوه دیگری نیز دارد.

 

3.  یک منبع عالی از ویتامین C است

 

ویتامین C یک ماده مغذی مهم است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان محلول در آب است که خدمات حیاتی برای سلول های بدن انجام می دهد. به عنوان مثال، برای سنتز کلاژن که یک پروتئین ساختاری فراوان در بدن است لازم و حیاتی است.  نسبت به بسیاری از سبزیجات ، کلم پیچ  ویتامین C بسیار بالایی دارد، حدود 4.5 برابر اسفناج ویتامین C دارد. حقیقت این است که ... کلم پیچ در واقع بهترین منبع ویتامین C در جهان است. یک فنجان کلم پیچ خام حتی بیش از یک پرتقال ویتامین C دارد.

 

کلم پیچ

 

4.  کلم پیچ می تواند به کاهش کلسترول کمک کند ، که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد

 

کلسترول فعالیت های بسیار مهمی در بدن انجام میدهد. یکی از این اعمال کمک به اسیدهای صفراوی است که در هضم چربی ها نقش بسیار مهمی دارند. کبد ، کلسترول را به اسیدهای صفراوی تبدیل می کند وهر زمان که ما یک وعده غذایی چرب بخوریم آن را در دستگاه گوارش آزاد می کند. وقتی که تمام چربی جذب شد  و اسیدهای صفراوی کار خود را انجام دادند دوباره به جریان خون جذب شده و دوباره مورد استفاده قرار می گیرند. اسیدهای صفراوی به نام sequestrants می توانند به اسیدهای صفراوی در دستگاه گوارش متصل شده و مانع از باز جذب آنها شوند. این مسئله موجب کاهش مقدار کل کلسترول در بدن می شود. کلم پیچ در واقع شامل اسید های صفراوی  sequestrants است ، که می تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد. که این امر خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در طول زمان کاهش می دهد. یک مطالعه نشان داده است که مصرف روزانه آب کلم پیچ به مدت 12 هفته کلسترول HDL ("خوب") را تا 27 درصد افزایش می دهد و کلسترول LDL را تا 10 درصد کاهش می دهد  همچنین سبب بهبودی وضعیت آنتی اکسیدان ها نیز می شود. بر اساس یک مطالعه دریافتند که، کلم پیچ بخار پز شده به طور چشمگیری اثر اتصال اسیدهای صفراوی را افزایش می دهد.  

 

5.  کلم پیچ یکی از بهترین منابع ویتامین K در جهان است

 

ویتامین K یک ماده مغذی مهم است و  برای لخته شدن خون یک عامل حیاتی است، و این کار را با "فعال" کردن پروتئین های خاصی انجام می دهد و به آنها توانایی اتصال به کلسیم را می دهد.

داروی شناخته شده ضد انعقاد خون،" وارفارین"  نیز در واقع با عملکرد این ویتامین کار می کند. کلم پیچ یکی از بهترین منابع ویتامین K در جهان است مصرف روزانه یک فنجان کلم پیچ خام حاوی تقریبا 7 برابر مقدار توصیه شده ویتامین K مورد نیاز برای بدن است. نوع ویتامین K موجود در کلم  K1است ، که با  ویتامین های K2 تفاوت دارد. K2 در غذاهای حاوی سویای تخمیر شده و محصولات حیوانی خاصی یافت می شود. که این عنصر از بیماری های قلبی و پوکی استخوان جلوگیری می کند.

 

6.  مواد ضد سرطانی متعددی در کلم پیچ وجود دارد

 

سرطان یک بیماری بد است که در اثر رشد غیر قابل کنترل سلول ها ایجاد می شود. کلم پیچ در واقع حاوی ترکیبات ضد سرطانی است. شامل سولفورافان است، یک ماده ای است که با سرطان در سطح مولکولی مبارزه می کند. همچنین شامل "ایندول-3-کاربینول" است ، اعتقاد بر این است که از سرطان جلوگیری می کند.

 

کلم پیچ

 

7.  کلم پیچ غنی از  بتا کاروتن است

 

 

اغلب ادعا می شود که کلم پیچ سرشار از ویتامین A است، اما این باور غلطی است. در واقع کلم پیچ سرشار از بتا کاروتن است، بتاکاروتن آنتی اکسیدانی است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. به همین دلیل، کلم پیچ می تواند یک راه موثر برای افزایش سطح ویتامین A در بدن افراد باشد.

 

8. کلم پیچ منبع خوبی از مواد معدنی است که اکثر مردم به اندازه کافی این مواد را دریافت نمی کنند

 

کلم پیچ مواد معدنی بالایی دارد که بسیاری از مردم دچار کمبود در برخی از این مواد معدنی می باشند.

کلم پیچ یک منبع گیاهی سرشار از کلسیم است، کلسیم یک ماده غذایی است که برای سلامت استخوان ها بسیار مهم است و نقش مهمی در تمامی عملکردهای سلولی ایفا می کند. همچنین یک منبع مناسب و معقول از منیزیم است، منیزیم یک ماده معدنی بسیار مهم است که اکثر مردم به اندازه کافی آن را دریافت نمی کنند. خوردن مقدار زیادی از منیزیم ممکن است از بدن در برابر دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی محافظت کند. کلم پیچ همچنین شامل مقدار کمی از پتاسیم است، پتاسیم یک ماده معدنی است که به حفظ شیب الکتریکی متعادل در سلول های بدن کمک می کند . مصرف پتاسیم کافی با کاهش فشار خون و کاهش خطر های بیماری قلبی مرتبط است. یک مزیتی که کلم پیچ به سایر سبزی های برگ دار مانند اسفناج دارد این است که اگزالات کمی دارد. اگزالات ماده ای است که در برخی از گیاهان وجود دارد و می تواند مانع از جذب مواد معدنی در بدن بشود.

 

9.  کلم پیچ حاوی لوتئین و زیگزانتین بالایی است، مواد مغذی که از چشم محافظت می کنند

 

یکی از پیامدهای شایع  که در پیری وجود دارد این است که بینایی بدتر می شود. خوشبختانه، چندین مواد مغذی در رژیم غذایی وجود دارد که می تواند از این اتفاق جلوگیری کند. دو تا از اصلی ترین آنها لوتئین و زیگزانتین است. آنتی اکسیدان کاروتنوئیدی است که به مقدار زیادی در کلم پیچ و برخی از مواد غذایی دیگر یافت می شود. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که افرادی که لوتئین و زیگزانتین به اندازه کافی مصرف می کنند خطر دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را که دو اختلال چشمی بسیار مشترک در پیری هستند را کاهش  می دهند.

 

10. کلم پیچ می تواند به کاهش وزن شما کمک کند

 

کلم پیچ حاوی خواص متعددی است که می تواند سبب کاهش وزن شود. کالری بسیار کمی دارد اما به دلیل حجم قابل توجهی که دارد سبب می شود تا شما احساس سیری کنید. از آنجا که کم کالری است و حاوی آب بالایی است دارای چگالی انرژی پایینی است . مطالعات متعددی نشان داده است که  خوردن مقدار زیادی از غذاهای با چگالی انرژی پایین سبب کاهش وزن می شود. با وجود کالری کمی که دارند ، حاوی مقدار کمی از پروتئین و فیبر نمی باشند. این دو از مهم ترین مواد مغذی هستند که به کاهش وزن کمک می کنند. اگر چه هیچ مطالعه ای مستقیما اثرات کلم پیچ در کاهش وزن را تست نکرده است، اما احساس می شود که می تواند بر کاهش وزن اثر بگذارد.

 

 

 

ترجمه شده توسط گروه ورته

منبع : https://authoritynutrition.com/10-proven-benefits-of-kale/

هرگونه کپی برداری باذکر نام گروه ورته و لینک دهی مستقیم مجاز است.