6 مزیت شگفت انگیز از پنیر چدار

6  مزیت شگفت انگیز از پنیر چدار

 

 

اگر چه پنیر چدار چربی اشباع شده بالایی دارد اما تحقیقات جدید نشان داده اند که ممکن است تأثیرات منفی زیادی که ما فکر می کنیم نداشته باشد.  تحقیقات نشان داده است با وجود نسبت بالای چربی اشباع شده در این پنیر ، آنگونه که شما انتظار دارید تاثیر منفی روی کلسترول خون شما ندارد.

آرن آسترپ، متخصص تغذیه از دانشگاه کپنهاگ، بیان می کند : " تحقیقات به وضوح نشان داده اند که پنیر چدار مزایای سلامتی مهمی دارد از جمله پیشگیری از بروز دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها."

این اولین بار نیست که یک مطالعه به ما پیشنهاد کرده است تا پنیر چدار بیشتری برای سلامتی خود مصرف کنیم.

از بهبود سیستم ایمنی بدن گرفته تا جلوگیری از پوسیدگی دندان در دسته فواید این پنیر قرار می گیرد، در اینجا شش مزیت شگفت انگیز پنیر برای سلامت ما وجود دارد.

 

می تواند از بروز سرطان کبد جلوگیری کند

 

طبق یک مطالعه جدید انجام گرفته در دانشگاه A & M  تگزاس ، خوردن پنیر می تواند از ابتلا به سرطان کبد جلوگیری کند و سلامت کبد را نیز افزایش دهد. پژوهش ها نشان داده است که حتی پنیرهای کهنه مثل پنیر بری و چدار این پتانسیل را دارند که امید به زندگی را تا 25 درصد افزایش دهند.

این به این دلیل است که این پنیرها حاوی ترکیباتی به نام "اسپرمیدین" هستند که از فیبروز کبدی و سرطان کبد جلوگیری می کنند.

 

پنیر چدار

 

سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند

 

یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که خوردن یک تکه پنیر به طور روزانه تاثیر مثبتی بر سیستم ایمنی بدن سالمندان دارد. دانشمندان دانشگاه تورکو در فنلاند کشف کردند که پنیر پروبیوتیک قادر است تا از بروز مشکلات سیستم ایمنی بدن که با افزایش سن بدتر می شوند جلوگیری کند.  

دانشمندان داوطلبانی را بین 72 تا 103 سال انتخاب کردند آنها به مدت چهار هفته یک تکه پنیر پلاسبو یا پروبیوتیک گودا را با صبحانه خود مصرف کردند. در پایان دوره مطالعه آنها دریافتند که افرادی که از پنیر پروبیوتیک مصرف کرده بودند به وضوح سیستم ایمنی شان بهبود یافته بود.

دکتر فندی ابراهیم، نویسنده اصلی این تحقیق، بیان کرد : "مصرف باکتری های پروبیوتیک واکنش های ایمنی بدن را بهبود می بخشد و اکنون ما کشف کرده ایم که این باکتری های مفید در پنیر چدار نیز وجود دارند.

"ما ثابت کرده ایم که مصرف منظم پنیر پروبیوتیک می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و اگر از آن به طور منظم در رژیم غذایی سالمندان استفاده شود می تواند پاسخ ایمنی بدنشان را به عوامل خارجی بهبود بخشد".

 

راز زندگی طولانی تر؟

 

در سال 2015 یک مطالعه نشان داد که ارتباطی بین مصرف پنیر و زندگی سالم و طولانی تر وجود دارد. دانشمندان دانشگاه آرهوس دانمارک این واقعیت را مورد بررسی قرار دادند که افراد فرانسوی با وجود مصرف رژیم های غذایی غنی از چربی های اشباع شده به زندگی طولانی تر و سالم تر تمایل دارند که این خود یک پارادوکس و عامل متناقض است.

فرانسوی ها کمتر به بیماری های قلبی و عروقی دچار می شوند و میانگین امید به زندگی آنها 82 سال می باشد، در حالی که آنها هر ساله چیزی معادل 23.9 کیلوگرم پنیر مصرف می کنند. در مقایسه، بریتانیایی ها که هر ساله 11.6 کیلوگرم پنیر مصرف می کنند، دو برابر فرانسوی ها از بیماری های قلبی و عروقی رنج می برند و امید به زندگی آنها 81 سال است.

هانه برترام، یک دانشمند در زمینه تغذیه ، نمونه ادرار و مدفوع 15 مرد را که در رژیم های غذایی شان پنیر یا شیر وجود داشت، و یا از کره استفاده می کردند بررسی کرد.

برترام دریافت کسانی که رژیم های غذایی شان پنیر بیشتری داشت اسید بوتیریک بیشتری نیز داشتند، اسید بوتیریک ترکیبی است که باعث کاهش بروز چاقی می شود و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

برترام بیان کرد که این نتایج پارادوکس فرانسوی ها را که با مصرف بیشتر پنیر طول عمر بیشتری هم دارند تایید و تقویت می کند.

 

جلوگیری از پوسیدگی دندان

 

علاوه بر مسواک زدن به طور منظم، خوردن پنیر نیز می تواند تاثیرات مفیدی بر روی دندان های شما داشته باشد. یک مطالعه در سال 2013 در آکادمی دندانپزشکی عمومی آمریکا نشان داد که مصرف پنیر نه تنها باعث قلیایی شدن محیط دهان می شود (که نیاز به درمان دندان ها را کاهش می دهد)، بلکه یک لایه محافظتی در اطراف دندان ها نیز ایجاد می کند.

محققان 68 کودک را به سه گروه تقسیم کردند. از یک گروه خواسته شد که روزانه تکه ای پنیر بخورند، گروه دیگر ماست بدون قند مصرف کنند، و از گروه دیگر خواسته شد تا یک لیوان شیر بخورند. آنها سطح pH را قبل و بعد از آزمایش اندازه گیری کردند و دریافتند کسانی که پنیر خورده بودند افزایش سریع در سطح PH آن ها مشاهده شده بود در حالی که کسانی که از ماست استفاده و یا شیر استفاده کرده اند هیچ تغییری نداشتند.

 

پنیر چدار

 

کمک به کاهش وزن

 

در سال 2009 گروهی از محققان استرالیایی ادعا کردند که یک رژیم پر از محصولات لبنی مانند پنیر می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند.

محققان دانشگاه فنی Curtin در پرث (مرکز ایالت استرالیای غربی) از 40 داوطلب خواستند تا یک رژیم غذایی کم کالری را شروع کنند و در آن بیشتر از پنیر ، ماست و شیر کم چرب استفاده کنند.

 آنها دریافتند افرادی که بین سه تا پنج وعده لبنیات در روز مصرف کرده اند بیشترین وزن را کم کرده بودند. آنها همچنین فشار خون پایین تر و چربی دور شکمی کمتری داشتند و همچنین بروز بیماری های قلبی و دیابت در آنها کاهش یافته بود.

دکتر Wendy Chan She Ping Delfos ، پژوهشگر ارشد، بیان کرد : بسیاری از مردم معمولا معتقدند که هنگام کاهش وزن، باید از محصولات لبنی کمتری مصرف کنند چرا که آنها دارای چربی زیادی می باشند.

 

شما را باهوش می کند

 

مطالعات انجام گرفته توسط محققان آمریکایی و استرالیایی در سال 2012 نشان داده است افرادی که به طور منظم از محصولات لبنی از جمله پنیر، شیر و ماست استفاده کرده اند توانایی های ذهنی بهتری نسبت به افرادی داشتند که هرگز از لبنیات استفاده نکرده اند.

محققان 900  مرد و زن را از طریق یک سری آزمون های حافظه تصویری، مکانی و کلامی ازمایش کردند. آنها متوجه شدند کسانی که بیشترین امتیاز را کسب کرده اند، بیشترین میزان لبنیات را به طور منظم مصرف کرده بودند.

 

 

 

ترجمه شده توسط گروه ورته

منبع : http://www.telegraph.co.uk/food-and-drink/news/eat-cheddar-live-longer-5-surprising-health-benefits-cheese/

هرگونه کپی برداری با ذکر نام گروه ورته و لینک دهی مستقیم مجاز است.